محل تبلیغات شما

"نکته اول این که، وقتی معلمان شروع به کار تدریس می کنند ، باید خودشان به برخی سؤالات پاسخ دهند تا این گونه معلمی باشند که دانش آموزان آرزو میکنند. به عنوان مثال ، سؤالاتی از قبیل:
به چه نوع ارزش ها و نگرش ها برای تدریس بهتر نیاز دارم؟ برای توسعه مهارت های کلیدی زندگی مانند مدیریت احساسات و حل مسئله در دانش آموزان ، به چه مهارت هایی نیاز خواهم داشت؟ حفظ تعادل بین عملکرد تحصیلی و رفاه عاطفی دانشجویان و دانش آموزان من؟ چه کار کنم بیست یا سی سال بعد دانش آموزانم مرا یاد کنند؟ چگونه کلاسم را شاد کنم تا درس بهتر یاد بگیرند؟
پاسخ به این سؤالات به معلمان کمک می کند تا درک بهتری از نحوه تدریس در حرفه انتخابی خود داشته باشند!

نکته دوم؛بر فرآیند تمرکز کنید! معلمان به طور معمول بر نتایج یا نتیجه تمرکز می کنند و اگرچه این مهم است ، اما روش یا فرایند نیز به همان اندازه مهم است. یک کودک هفت ساله یک بار به والدین خود گفت: "رفتن به مدرسه مانند صدمه زدن به پرنده ای است که بالهایش صدمه نمیبند." منظور این کودک این بود که یادگیری سرگرم کننده نیست ، زیرا او مجبور بود این کار را با روش معلم انجام دهد و جایی برای راه او وجود ندارد. بچه ها وقتی خوشحال می شوند که بتوانند تجربه کنند ، کاوش کنند ، مشاهده کنند ، ارتباط برقرار کنند به عبارت دیگر وقتی کاملاً مشغول یادگیری هستند. همچنین یادآوری این نکته مهم است که کودکان به طور متفاوتی یاد می گیرند. پس همه ی دانش آموزان را به یک چشم نگاه نکنید!

نکته سوم : تأمل کنید: معلمان باید یاد بگیرند که اول مشکلاتی را که خود دارند شناسایی کنند. آیا رفتار دانش آموز بر احساس شما تأثیر می گذارد و در نیازهای شما دخالت می کند؟ به عنوان مثال ، آیا موفقیت شما با رفتار و عملکرد دانش آموزتان مرتبط است؟ اگر بله ، پس شما به عنوان معلم مشکل دارید. اکنون شما سه گزینه برای انتخاب دارید:
دانش آموز را تغییر دهید: اگر رفتار دانش آموز مشکل دارد ، پیشنهاد به والدین آن دانش آموز جهت محروم کردنش از آمدن به مدرسه قطعاً راه حل نیست. و اما راه بهتر ، انتقال پیامتان به خود دانش آموز! نحوه گفتار شما بدون احساس تهدید یا تمسخر، برای آنها مهم است. برای مثال از پیام "من" استفاده کنید ، "وقتی مثل یک دلقک در کلاس من رفتار میکنی، تمام ذهن و افکار من را برای تدریس بهم میریزی ." این امر باعث ایجاد صداقت و شفافیت در روابط معلم و دانش آموز خواهد شد. اصلا کمی محبت و عشق می تواند معجزه کند! اگر مشکل "متعلق به دانش آموز" است ، به او کمک کنید تا مسئولیت این مسئله را در دست بگیرد و با عواقب رفتار مخرب مواجه شود. مهمتر از همه ، با والدین همکاری ایجاد کنید. از دفتر خاطرات استفاده کنید؛ نه به عنوان "کتاب شکایت" بلکه به عنوان ابزاری برای ارتباط پیام های مثبتتان در مورد دانش آموز به والدین.

به عنوان نتیجه ی نهایی ، بگذارید ما از نسل جوان نیز بیاموزیم. آنها بهترین معلمان ما در این زمینه هستند که با رفتارشان به ما پیامهایی می دهند که می خواهند چگونه با آنها برخورد شود. به کیفیت تدریس و آمادگی لازم برای تدریس خود توجه کنید. معلمان آگاه ، دارای نگرش درست؛ سازمان یافته و با اعتماد به نفس رفتار می کنند و چیزهایی را تحت کنترل خود دارند و کمتر با اختلال روبرو می شوند. دانش آموزان تلاش های معلم را درک می کنند. احترام به دست آمده و فرماندهی ، بزرگترین پادزهر برای رفتارهای مخرب است."

Phyllis Farias

 

پولیس فاریاس(Phyllis Farias) یک مشاور مدیریت آموزش و پرورش مستقر در بنگلور(Bangalore) است. با گذشت سالها ، او در تمام سطوح تدریس کرده است؛ از دبستان تا آموزش معلمان در کالج. علاوه بر این ، وی کارگاه ها ، سمینارها و برنامه های آموزشی را در مدارس ، کالج ها و موسسات حرفه ای در سراسر کشور برگزار کرده است. 
 

 

 

5 راه حل برای برای بهتر کردن روابط میان معلم و دانش آموزان!

کلاسی بهتر؟! چگونه؟

چگونه درسم را شروع کنم؟!

، ,دانش ,آموز ,تدریس ,رفتار ,معلمان ,دانش آموز ,به عنوان ,می کنند ,کنند ، ,دانش آموزان

مشخصات

تبلیغات

محل تبلیغات شما

آخرین ارسال ها

برترین جستجو ها

آخرین جستجو ها

روشنگری